Σάββατο 1 Μαρτίου 2008

Ο απολογισμός του Capello

Μετά από δύο μήνες στον πάγκο της Εθνικής Αγγλίας, ο Fabio Capello έχει εξετάσει την αρχή που έχει κάνει και στις διαφορετικές πτυχές του αγγλικού πολιτισμού που έχει προσαρμοστεί.
Ενώ ο Capello αναγνωρίζει ότι υπάρχουν μερικές ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν κατά την εργασία σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, γενικός έχει διαπιστώσει ότι και οι φορείς και οι άνθρωποι στην Αγγλία του έχουν παράσχει ένα ζεστό καλωσόρισμα.
«Έχω βρει τους παίκτες διατεθειμένους και πρόθυμους. Είμαι πολύ ικανοποιημένος με την συμπεριφορά τους,» λέει ο Capello.
«Είχα δει τους περισσότερους από αυτούς σε δράση πριν, αλλά η TV δεν σου επιτρέπει να τους αξιολογήσεις μακριά από τη μπάλα. Μπορείς μόνο να ελέγξεις το επίπεδό τους μόνο από το γήπεδο. Αλλά στην Αγγλία υπάρχουν ομάδες πολύ υψηλών επιπέδων.
«(Οι αγγλοί) καταλαβαίνουν την κατάστασή μου. Με χαιρετούν πάντα με μεγάλη ζεστασιά, όλοι τους μου εύχονται καλή τύχη και μου επαναλαμβάνουν ότι έχω μια «σκληρή εργασία» μπροστά.»
Οι μέθοδοί του παραμένουν οι ίδιες από την απέραντη εμπειρία του στο ποδόσφαιρο, ενώ μερικές πολιτιστικές διαφορές έχουν προκαλέσει τις αναπόφευκτες ρυθμίσεις.Ο Capello είπε: «Μετέφερα ακριβώς τη μέθοδο εργασίας μου, με μερικές ρυθμίσεις στις τοπικές συνήθειες.
«Ο σκοπός είναι να κάνουν οι παίκτες αυτό που περιμένω από αυτούς. Έκανα το ίδιο στην Ισπανία. Χρειάζονται οι κανόνες, αλλά και ένα μάτι στην τοπική κουλτούρα. Δεν μπορείτε να έχετε δείπνο στις 7.45pm στην Ισπανία όταν όλος ο κόσμος δειπνεί στις 9pm.»
Αυτό το Σαββατοκύριακο ο Capello θα βρεθεί στο Wembley για να δει αγώνα για δεύτερη φορά. Σε αυτήν την περίπτωση θα είναι ο τελικός Κυπέλλου και θα στρέψει την προσοχή του σε διάφορους παίκτες που δεν έχει προλάβει να δει ακόμα σε δράση.
«Ελπίζω να δω στη δράση για πρώτη φορά δύο αμυντικού της Αγγλίας και ένα μέσο - John Terry, Ledley King, Frank Lampard.
«Η δουλεία του προπονητή μιας εθνικής ομάδας αποτελείται από την ανάλυση των αγώνων, την αξιολόγηση της φόρμας των παικτών, και τον ανάλογο προγραμματισμό.»
Ενώ ικανοποιεί με την πρόοδό του στην εκμάθηση των αγγλικών, Capello αναγνωρίζει ότι στις σπάνιες περιπτώσεις η περιφερειακή διάλεκτος μπορεί να καταστήσει τις συνομιλίες δύσκολες κατά την επίσκεψη του στα γήπεδα της Premier League.

Ο Capello εξήγησε: «Είναι θεμελιώδες να μιληθεί η γλώσσα, ιδιαίτερα πριν από την έναρξη και κατά τη διάρκεια της ανάπαυλας του ημιχρόνου, για τα τακτικά σχέδια και την ψυχολογική υποστήριξη. Το δεύτερο είναι σημαντικότερο κατά περιόδους από το πρώτο.
«Αλλά είμαι ευχαριστημένος από τη πρόοδό μου. Η μόνη δυσκολία μου είναι, όταν περιοδεύω τα γήπεδα της Premier League, διαφορετικοί άνθρωποι μου μιλούν με διαφορετικές προφορές και σε μερικές περιπτώσεις μπορώ μετά βίας να καταλάβω μια λέξη.»
Κοιτάζοντας μπροστά, ο Capello έδωσε μια περιγραφή για αυτό που ελπίζει πως η Αγγλία θα αποδώσει στο μέλλον.

Είπε: «Πειθαρχημένοι στο γήπεδο, με καλή ομαδική κίνηση, και συγχρόνως ικανή να αναδεικνύει τις ιδιότητες και τις δυνατότητες κάθε μεμονωμένου παίκτη.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: